Sağlam Diş Neden Ağrır

Çürük ve benzeri sorunlar olmamasına rağmen sağlam dişler zaman zaman ağrıyabilmektedir. Bu durum akıllara sağlam diş neden ağrır sorusunu getirir. Bu soruna çözüm bulabilmek için sorunun kaynağı derinlemesine araştırılmalıdır. Sadece çürük dişler değil, sağlam dişler de ağrıyabilmektedir. Hissedilen diş ağrıları diş eti ve çene kemiğinden kaynaklanmaktadır. Sağlam dişlerin ağrımasının nedenlerinden bazıları şunlardır;

• Diş eti hastalıkları ve diş eti çekilmesi sorunları
  • Sinüzit
  • İki dişi arasında sıkışan yemek kalıntılarının dişlerde oluşturduğu baskı
  • Diş etlerinin arasına kaçan yemek parçaları
  • Diş minesindeki aşınmalar
  • Darbe alma
  • Ağız ve diş bakımının yetersiz kalması

Sağlam Dişin Ağrısı Nasıl Geçer

Diş ağrıları ağrı kesicilerle geçici olarak geçse de tekrar eden durumlara mutlaka bir doktora başvurulmalıdır. Dişler ve ağız sağlığı çok önemli olduğundan düzenli olarak dişler temizlenmeli ve yılda birkaç kez muayeneye gidilmelidir.

Diş eti çekilmesiyle ortaya çıkan diş mineleri ağrıya sebep olmakta ve tedavi edilmezse diş kayıplarına yol açabilir. Doktora gitmeden evde zencefil, bal gibi yöntemlerle tedavi edilmeye çalışılsa da bu yöntemler yeterli değildir ve mutlaka profesyonel yardım alınmalıdır.

Sağlam diş neden ağrır sorusunun sıkça sorulmasına neden olan diğer durumlar ise fark edilmeyen diş çürükleri, apseler, dişler arasına kaçan yemek artıkları olarak sıralanabilir. Dişlerimizin sağlam olduğunu düşünsek de aslında öyle olmayabilirler. Yemek artıklarını temizlemede diş fırçası yeterli gelmiyorsa diş ipi kullanılmalı veya doktora başvurup diş temizleme işleminin uygulanması gerekir.

Ağız ve diş bakımının yetersiz kalması da diş ağrılarına yol açabilmektedir. Diş aralarında biriken yemek artıkları temizlenmediğinde üst üste binen başka artıklarıyla birlikte diğer dişlere ve diş etlerine baskı yapar. Bu da başta ağrı olmak üzere çeşitli sorunlar ortaya çıkarır. Diş problemlerinin sorunlarını aramak zorunda kalmadan önce ağız ve diş sağlığına yeterli özen gösterilmeli ve muayeneler aksatılmamalıdır.

Dişe alınan darbeler de diş etlerine ve dolayısıyla çene kemiğine etki edeceği için ağrılara sebep olabilir. Sert spor müsabakalarında veya savunma sanatlarında bu durumla karşı karşıya kalmamak için bu sporlar için özel üretilmiş, dişin darbe almasını önleyen dişlik gibi ürünler kullanılmalıdır.