Kanal Tedavisi Yapılan Diş Neden Ağrır

Kanal tedavisinden sonra bazı bireylerde diş ağrısı oluşabilir. Bu da akıllara kanal tedavisi yapılan diş neden ağrır sorusunu getirmektedir. Bu sorunun sebebi dolgudan kaynaklanan bir sorun olabilir. Dolgunun düzgün yapılamaması veya dolgunun düşmesi dişte ağrılara neden olabilir. Aynı zamanda ağrılar, dişte oluşan bir çatlak sebebiyle de oluşmuş olabilir. Ağrılar hafiflese veya tamamen kesilse de mutlaka doktora başvurulmalıdır. Bu sayede daha ciddi sorunlar erkenden tespit edilir veya önlenir.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır

Dişlerimiz gün içerisinde pek çok farklı gıda ile temas halindedir. Yiyecekler ve içeceklerden sonra düzgün bir şekilde temizlenmeyen dişler ağız ve diş sağlığı açısından sorunlar ortaya çıkarır. Diş çekilmesinden kanal tedavisine kadar pek çok tedavi gerçekleştirilmesi gerekebilir. Bu sebeple ağız ve diş bakımına önem verilmelidir.

Kanal tedavisi, enfeksiyon kapmış veya çürümüş dişler tedavi edilemeyecek düzeye ulaştıklarında uygulanan bir tedavi biçimidir. Kanal tedavisi esnasında diş dokusunun içerisinde yer alan kök kanalı adı verilen alanda bulunan yumuşak bir doku olan diş siniri yani pulpa çıkarılır. Dişin içi temizlendikten sonra açılan boşluk dolgu ile kapatılır. Dişte oluşan çürükler zamanında tedavi edilmezse çürükler diş köküne kadar ilerler ve sinirlerin iltihaplanmasına yol açarlar. Diş sinirlerinin iltihaplanması sonucu bireyler şiddetli ağrılar çekerler.

Kanal Tedavisi Neden Yapılır

Her bir dişte bulunan ve pulpa adı verilen sinir kökleri bazen iltihaplanmalar, derin çürükler veya dişteki herhangi bir sorundan ötürü hasar alabilir ya da işlevini kaybedebilir. Böyle durumlar ağızda şişlik, sizi ve ağrı gibi belirtilerle kendini gösterir. Her bir dişte bulunan sinir dokusu hasar gördüğünde işlevini kaybeder ve diş çevresinde üreyen bakteriler sinir dokuları kök kanalının içine kadar inerek orada çoğalmaya başlar.

Kanal tedavisi yapılan diş neden ağrır

Bu bakteriler çürümüş yemek kalıntıları ve çeşitli sebeplerden dolayı enfeksiyon ve diş apsesine neden olur. Apseler, iltihap dolu keseciklere verilen addır. Bu iltihaplanma dişin köküne kadar yayıldığında apse meydana gelir ve bu apseler şiddetli ağrılara neden olur. Kanal tedavisi yapılan diş neden ağrır sorusunun cevabı ise bu apselerin düzgün tedavi edilmemesi veya dolguda oluşan sorunlardır.

Apseli diş tedavisi ne kadar kısa zamanda gerçekleştirilirse hasta o kadar kaliteli bir yaşam sürdürür. Diş ağrıları en çok geceleri yoğunlaşır. Bu sebeple kişinin uyku düzeni de zarar görür. Apse, çürük, enfeksiyon gibi durumların en temel belirtileri arasında dişlerde oluşan sıcak-soğuk hassasiyetidir. Hastayı bu problemlerden kurtarmak ve sağlıklı yaşamına geri dönmesini sağlamak için kanal tedavisi uygulanır.