Kök Kanal Tedavisi Neden Yapılır

Kök Kanal Tedavisi Neden Yapılır ? Niçin Gereklidir

Diş sağlığı alanında en çok sorulan sorulardan bir tanesi de kök kanal tedavisi neden gereklidir ? oluyor. Çok eski yıllarda hastalıklı olan dişlerin tedavisi için herhangi bir adım atılmadan direkt olarak çekilirdi. Kök kanal tedavisi sayesinde kaybedilecek gözüyle bakılan birçok diş kurtulabiliyor. Bu nedenle de kök kanalı nedir? sorusu sıklıkla sorulan bir soru olmaktadır.

Kök kanalı, genel anlamıyla hasar gören ya da enfekte olan dişlerin çekilmesi yerine tedavi edilmesi yöntemidir. Dişlerinin eksilmesinden hiç memnun kalmayan insanlar için kök kanalı tedavisi oldukça avantajlı bir tedavi yöntemi olur. Hayatı boyunca kendi dişlerini kullanmak isteyenler, kök kanalı tedavisine başvuruyorlar. Eğer ki, hasar gören bir diş için kök kanalı tedavisi yapılmaz ise o dişin kesinlikle çekilmesi gerekir. Bu riski almak istemeyen insanlar, sıklıkla diş hekimi kontrolüne gidiyorlar.

Enfekte olan dişlerin kök kanalına sahip olmaları için bu tedavi yöntemi uygulanmaktadır. Aksi taktirde, dişlerdeki enfekte olan kısmın dağılması an meselesi olabilir. Başka yerlere de sıçrama ihtimali bulunan bu sıkıntılı durum sonucunda, apse gibi istenmeyen bazı sağlık sorunları ile karşı karşıya kalınması muhtemeldir.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürede Yapılır ?

Kanal tedavisi hakkında merak edilen birçok farklı konu bulunuyor. Kök kanalı nedir? sorusu gibi aynı şekilde bu tedavinin ne kadar süreceği de insanlar tarafından merak konusu oluyor. Kanal tedavisinin süreleri uygulanacak yönteme göre farklılık gösterebilir. Uygulanacak yöntem ise, kişinin diş durumuna ve kök sayısına göre değişkenlik sağlayacaktır. Dişteki sinirlerin temizlenmesi ve kanallarda bulunan enfeksiyona bağlı tedavi yöntemleri geliştirilmektedir.

Kanal tedavisi süresi için dişin enfeksiyon durumu göz önünde bulundurularak bir cevap verilir. Ancak, ortalama olarak kanal tedavisinin toplam süresinin bir hafta olması beklenir. Kanal tedavisi uygulama süreleri ise, yine uygulanacak yönteme göre yarım saat ile bir buçuk saat arasında değişkenlik gösterir.

Kanal Tedavisi Sonrasında Hangi Hususlara Dikkat Edilmeli?

Kanal tedavisi sonrasındaki süreçte iyileşme, insanların beklediklerinden daha hızlı bir şekilde olabilir. Kanal tedavisi genelde ilk seansta ya da birkaç seansta kolaylıkla biten bir uygulama olmaktadır. Ancak kanal tedavisi ilk seansta bitmediği durumlarda insanların dikkat etmeleri gereken bazı hususlar da bulunuyor. Kanal tedavisi uygulanacak olan bölgenin, süreç boyunca kullanılmasından kaçınılması önerilir.

Kanal tedavisi bitiminden sonraki süreç son derece önemli. Kanal tedavisi tamamen bitmiş olsa bile, insanların bir süre boyunca bir şey yiyip içmemeleri gerekmektedir. Kanal tedavisi sonrasında, dişlerde hassasiyet hissedilmesi son derece normal. Bu nedenle de kahve, çay ve çorba gibi aşırı sıcak yiyecek ve içeceklerden uzak durulması gerekir. Aynı şekilde, fazla soğuk şeyler yemek de insanların yapmamaları gereken bir durum olur.

Kanal tedavisi sonrasında, ağız ve diş bakımına gerekli özeni göstermek son derece önemlidir. Öyle ki, insanların sık sık dişlerini fırçalamaları önemli olur. Diş ipi ve gargaralar da bu noktada oldukça faydalı olan eylemler olmaktadır.

Kök Kanal Tedavisi Başarı Oranı Nedir ?

Ağız ve diş sağlığı bakımlarında ve tedavilerinde en yüksek başarı oranına sahip olan tedavilerden bir tanesi de kök kanal tedavisi olmaktadır. %100 başarı oranlarına yakın olan kök kanal tedavisinde, başarı oranlarının yüksek olması pek çok insanın da dikkatini çeken bir durum olmaktadır. Kök kanalı nedir? sorusuna cevap arıyorsanız kesinlikle bu tedavinin başarı oranlarını da bilmeniz gerekir.

Kök kanal tedavisinde başarı oranları yüksek olsa bile, bazı durumlardan kaynaklı olarak yeni enfeksiyonlar da ortaya çıkmaktadır. Yeni enfeksiyonların ortaya çıkma nedenleri şunlardır;

Birden fazla kök kanalı bulunması durumunda, herhangi biri temizlenmez ise bu enfeksiyon tekrar edebilir.
Diş köklerinde önceden bulunamayan bir çatlak olduğu durumlarda aynı sorun yaşanabilir.
Sızdırmayı engellemek için bir madde kullanılsa bile, bu madde zamanla aşınmaya uğrayabilir. Bu yüzden de bakteriler dişin iç kısmına kadar tekrar gidebilir.

Kanal Tedavisinde Sonrasında Ağrı Olur mu?

Kanal tedavisinin asıl amacı var olan ağrıyı ortadan kaldırmak ve dişi kurtarmak olmaktadır. Önceden dişte ağrı bulunduğu durumlarda, kanal tedavisi sonrasında o dişlerde daha çok ağrı hissedilebilir. Ancak kanal tedavisi sonrasındaki ağrıların tamamen geçmesi bir gün gibi kısa bir süre içerisinde normale döner.

Kök kanal nedir? diye merak eden insanların bu tedavi hakkında detaylı bilgilere ulaşmaları, tedaviden en iyi anlamda faydalanmaları için son derece önemlidir. Kök kanal tedavisi ile çekilmekten kurtulan dişler sayesinde, insanların özgüvenlerinde de olumlu gelişmeler olabilir. Bu nedenle de bu tedavinin sadece fiziksel olarak değil, psikolojik olarak da faydalarının olduğunu söylemek mümkün.

Bir bilgilendirme makalemizin daha sonuna geldik. İlgi duyup sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederiz. Kök Kanal Tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak ve muayene olmak isterseniz bizi aramayı unutmayın…