Şeffaf Plak Ortodonti (Invisalign)

kadikoy seffaf plak tedavisi

Şeffaf plak ortodonti tedavisi, bu alanda geliştirilmiş son teknoloji yöntemlerden biridir. Hastaya, özel olarak imal edilmiş plaklar takılmasının yanında tel uygulaması yapılmadan ortodontik tedavi uygulanır. Şeffaf plağın tercih edilmesinin sebebi, dişlerdeki şekil bozukluğu düzeltilirken tedavi yapıldığının belli olmamasıdır.

Söz konusu tedavi, çocuklardan, genç ve yetişkinlere kadar her yaş grubuna uygulanan bir uygulamadır. Tedaviye uygun olup olmadığınız diş hekiminiz ile görüşüp ilk muayeneniz yapıldıktan sonra kesinleşir. Orta ve hafif seviyedeki diş çarpıklıkları bu tedavi ile giderilebilir.

Eğer dişin çekilmesi söz konusu ise Invisalign ortodonti tedavisi yapılamaz. Teknoloji ilerleyip bu alanda gelişmeler olduğunda çekilmesi gereken dişlerin de bu tedavi yöntemi ile kurtarılabileceği değerlendiriliyor.

Diş hekiminize muayene olduğunuzda şeffaf plakların dişlerinize yerleştirilmesi için ölçü alacaktır. Alınan ölçüler 3D taramadan geçirilerek bilgisayar ortamında görülebilir. Bilgisayar simülasyonunda hareket ettirilerek gerek plak uygulamasında gerekse tedavi sonrasında dişlerin alacağı şekil belirlenir.

Dişlerin hareket etmesi istenen yöne doğru plaklar üretilir. Her plak, dişte 0.5-1.0 mm hareket sağlar. Plaklar 15 gün boyunca takılması, sonrasında diğer plağa geçilmelidir.

Dişlerin hareket etmesi için güç uygulanır. Bu sebeple plakların takıldığı esnada tahakküm uygulanması gerekir. Plaklar ilk kez dişe geçtiğinde bir ağrı oluşabilir. Zamanla bu ağrı ortadan kalkacaktır.

Şeffaf Plak Ortodonti Tedavisinin Avantajları

Bahse konu tedavinin birçok avantajı vardır. Bunların neler olduğunu aşağıda bulabilirsiniz.

• Günlük yaşantınızı olumsuz etkilemez. Rutin faaliyetlerinize sorunsuz devam edebilirsiniz.
  • Plaklar, size özel üretildiği ve şeffaf olduğu için tedavi sürecinde istediğiniz gibi gülebilirsiniz.
  • Yemek yerken ya da diş fırçalarken şeffaf plaklarınızı çıkararak faaliyeti kolaylıkla yapabilirsiniz.
  • Tedavi metal kullanılmadan yapıldığı için diş etlerine zarar verecek herhangi bir durum söz konusu değildir.
  • Her yaş grubuna uygulanabilir bir tedavi yöntemidir.

Sıkça Sorulan Sorular

İnsanların söz konusu tedavi yöntemi ile ilgili kafasında birçok soru işareti olabilir. Aşağıda bu soruların cevaplarını bulabilirsiniz.

Tedavi esnasında herhangi bir ağrı oluşur mu?

Dişlerin hareket etmesi için güç uygulanması gerekir. Uygulanan güç elbette ki belirli bir ağrı yapacaktır. Belli bir süre sonra dişler bu plağa alışacağı için herhangi bir ağrı hissetmeyeceksiniz.

Tedavide ne kadar sürede bir doktor kontrolü gerekir?

Her ay rutin kontrolleriniz yapılacaktır. Her kontrolde doktorunuz tarafından size iki yeni plak verilecektir. Bu plakları 15 günde bir değiştirmeniz gerekir.

Şeffaf plaklar kaç saat takılı kalmalıdır?

Ortodonti, tedavisinde günlük en az 20 saat plakların dişinize takılı olması gerekir. Geri kalan zaman diliminde de sadece yemek yerken ya da diş fırçalarken plakları çıkarabilirsiniz.

İçecek tüketiminde plakların çıkarılması gerekir mi?

Plaklar sıcak şeyler içerken deforme olabilir. Bu nedenle normal sıcaklıkta ya da serin içecekler tüketirken plakları çıkarmanıza gerek yoktur. Fakat sıcak içeceklerin tüketilmesi esnasında plakların çıkarılması gerekir.

Ağızdaki plaklar diğer insanlar tarafından fark edilir mi?

Tedavi olan hastalar karşıdaki insanlara kendileri söylemediği sürece kimse ağzında plak olduğunu anlamaz. Birçok insan yemek yerken plakları çıkardığında arkadaşlarının şaşırdığına şahit olmuştur.

Tedavi esnasında konuşma problemi yaşanır mı?

Plak ilk takıldığında alışma sürecinde sıkıntı yaşayabilirsiniz. Fakat birkaç gün sonra plağa alışacak, konuşmanızda herhangi bir zorluk ya da sıkıntı hissetmeyeceksiniz.

Şeffaf plakların bakımı nasıl yapılmalıdır?

Normal diş bakımı için nasıl ki günde iki defa fırçalamak gerekiyorsa plakları da günde iki defa ılık su ve diş fırçası ile temizlenesi gerekir.

Sigara içmek plaklara zarar verir mi?

Sigarayı çok kullanan birisine takılan plaklar elbette diğerlerine nazaran sararma gösterecektir. Fakat plakları iki haftada bir değiştireceğiniz için bu sararma hissedilmeyecektir.

Bizimle İletişime Geçin

Şeffaf Plak Ortodonti Hakkında

SIK SORULAN SORULAR

Günümüzde tercih edilen ortodonti tedavileri esnasında uygulanan diş tellerine alternatif olarak oluşturulan şeffaf plaklar günümüzde büyük ilgi ile karşılaşmaktadır. Özellikle estetik açıdan tercih edilen bir yöntem olmaktadır. Plak kullanılarak dişlerin doğru görünüme kavuşması planlanmaktadır. Kişiye özel bir şekilde üretimi gerçekleşir.

Kişiye özel bir şekilde üretilen şeffaf plaklar üretim sonrası doktora yönlendirilir. Gerçekleşen muayeneden 1 hafta sonra tedavi planı başlatılır. Doktor tarafından yapılan incelemelere göre diş sıkıntınız belirlenir ve 3 ile 5 aylık bir tedavi süreci başlar. Kullanılan plaklar günde en az 22 saat kullanılması gerekir. 2 hafta boyunca sürekli olarak takılacaktır.

Kullanılan şeffaf plaklar özellikle çocuk ve gençler üzerinde kullanılan tedavi şekli olmaktadır. Kullanılan diş teline göre daha hızlı bir şekilde iyileşme süreci oluşturur. Diş teline alternatif olarak üretilen plaklar doktor muayenesi sonucunda ihtiyaç duyulduğu takdirde uygulanmaktadır. Estetik ve kolay tedavi imkanı ile daha çok tercih edilir.

Şeffaf plak yöntemi telsiz ortodonti olarak da bilinmektedir. Hastalığın dişlerinden alınan ölçümler doğrultusunda üç boyutlu tarayıcı tarafından tarama gerçekleşir. Birçok plak üç boyutlu yazıcı tarafından hazırlanılır. Dişler üzerinde haftalık değişim gibi detaylar belirlenerek simülasyon oluşturulur ve doktora yollanır.

Kullanılan şeffaf plaklar özellikle yemek yeme ve diş fırçalama saatleri dışında takılmalıdır. Kutu üzerinde saklarken üst üste koyulmamalıdır, iç içe geçirilerek saklanması gerekir. Kullanımı esnasında sıcak olmayan içeceklerin kullanımı uygundur. Ancak hiçbir şekilde sıcak gıda tüketilmemelidir.

Tags : Maltepe, Ataşehir, Ümraniye, Üsküdar, Bostancı, Kozyatağı, 19 Mayıs, Erenköy, Caddebostan, Göztepe, Fenerbahçe, Feneryolu, Merdivenköy, Dumlupınar, Fikirtepe, Acıbadem, Nişantaşı Şeffaf Plak Tedavisi  Invisalign

destek1

Suadiye Kadıköy İstanbul Şeffaf Plak Klinik +1 ve diğer tüm konular hakkında hemen bize ulaşın, uzman desteği almaya başlayın.