Kanal Tedavisi

kadikoy kanal tedavisi

Kanal tedavisi, ağızda gözüken ve dişin kök kısmında bulunan damar ve sinir sisteminin temizlenmesi temeline dayanan bir tedavi yöntemidir. Dişin sinir yapısına kadar uzanmış olan çürüklerin tedavi edilmesi maksadıyla bu tedaviden yararlanılır. Bunun dışında çarpma sonucu diş kırılması ya da kaplama için diş kesimi yapılacaksa kanal tedavisine ihtiyaç duyulur.
Hastanın haberi olmaksızın dişte kronik apseler oluşabilir. Yani bu tedaviye ihtiyaç duyulup duyulmadığının anlaşılabilmesi için dişte ağrı oluşması durumuna bakılmaz. Hastaların 6 aylık periyodik diş kontrollerinde ağız boşluğunda kanal tedavisine ihtiyaç olan diş olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Tedavi esnasında dişin çürük kısmı ve sinir bölgesi tamamen temizlenmelidir. Burada karşılaşılan en büyük sıkıntı tedavi sonrasında dişin renginin değişmesidir. Yapılan tedavi neticesinde dişte bir sıvı kaybı meydana geleceği için diğer dişlere nazaran daha kırılgan bir yapı ortaya çıkar.
Tedavi edilmiş dişte daha sonra tekrar ağrı ve iltihap oluşumu gözlemlenebilir. Tedavinin doğru yapılmaması durumunda diş köklerinde kalan bakteriler zamanla kemik dokusuna zarar verebilir. Bu da ağrıya sebep olur. Bu gibi durumlarda dişe tekrar tedavi uygulanması gerekir.

Ne Zaman Kanal Tedavisi Gerekir ?

Yapılan tedavinin bir diğer adı da endodontidir. Dişte çürük oluşumu derhal tedavi edilmezse çürük büyüyecek ve diş köklerindeki sinirlere zarar verecektir. Sinirlerde oluşan hasar da iltihaplanmalara neden olur. Bu durumda endodonti gereklidir. Dişin kanal tedavisine ihtiyacı olup olmadığının net olarak ortaya çıkarılması için diş filminin çekilmesi, en doğru harekettir.
Tedavi esnasında lokal anestezi uygulanır. Bu nedenle tedavi sürecinde herhangi bir ağrı hissedilmez. Tedavi sonrasında oluşacak hassasiyetler için hafif ağrı kesiciler kullanılabilir.
Normal şartlarda endodonti, tek seansta tamamlanır. Fakat enfekte olmuş dişlerde tedavi iki ya da üç seans sürebilir. Seans aralarında dişe geçici dolgu yerleştirilerek hava almaması sağlanmalıdır.
Tedavi gerekmesine rağmen tedavinin yapılmadığı durumlarda şiddetli diş ağrıları kaçınılmazdır. Bir süre sonra pulpanın canlılığını kaybetmesi durumunda ağrı kesilebilir. Fakat bu durumda enfeksiyon çene kemiğine kadar ilerleyebilir. Bu gibi durumlarda hem sorunlu diş, hem de yan dişler kaybedilebilir. Bu sebeple kanal tedavisi ihtiyacına derhal reaksiyon gösterilmelidir.

Kanal Tedavisi Kesin Çözüm Müdür ?

Kanal tedavisi yapıldıktan sonra dişin sağlıklı şekilde kullanılması için henüz işlem bitmemiştir. Diş köklerindeki sinirler tamamen temizlendikten sonra dişin daimi dolgu ile kaplanması gerekir. Eğer dişin çürük kısmı ortada değil de yanlarda ise tedavi ile yan taraflardaki çürükler temizlenecektir. Temizleme işleminden sonra yan tarafa destek olacak dolgu malzemesi kullanılmalıdır. Tedavi sonrasında dişinizi sağlıklı dişlerinizi nasıl kullanıyorsanız o şekilde kullanabilirsiniz.
Halk arasında “kanal tedavisi dişi öldürür” gibi gerçekle ilgisi olmayan bir inanış vardır. Kanal tedavisi ile dişin içindeki canlı doku da alınmaktadır. Bu nedenle dişin soğuk ve sıcağa karşı hassasiyeti kalmaz. Fakat diş içerisinden geçen onlarca damar ve sinir vardır. Bu sinirlerden birçoğu tedavi sonrasında diş içinde tutunur. Doğal olarak bu sinir ve damarlar görevine devam eder. Doğal olarak diş, canlılığını devam ettirmiş olur. Tedavi sonrasında yapılan daimi dolgu da dişin, diğer sağlıklı dişlerden hiçbir farkının kalmamasına neden olacaktır.
Halk arasındaki bir kışı görüş de dişin çektirilerek yerine protez ya da implant gibi uygulamalar yaptırılmasıdır. Şunu unutmamak gerekir ki, hiçbir protez sizin canlı dişinizin yerini tutamaz. Bu nedenle kanal tedavisi ile dişin kurtarılması en mantıklı yöntemdir. Diğer protez uygulamaları, bu tedaviden sonuç alınamazsa düşünülmesi gereken alternatiflerdir.

Bizimle İletişime Geçin

Kanal Tedavisi Hakkında

SIK SORULAN SORULAR

Diş kökünün içerisinde yer alan diş beslenmesi ve ısı değişimleri gibi birçok durum yer almaktadır. Diş üzerine tedavisi gerçekleşmeyen çürük ya da diş sinirine yakın bir çürük bulunduğu takdirde diş siniri hasta olur ve ağrı oluşturur. Sinir hasar gördüğü takdirde ağrıyı geçirmek için enfekte olan dokular temizlenir ve ardından kanal tedavisi uygulanır.

Tedavi sürecinde bir şeyler çok ağrılı ve iltihaplı ise uyuşmama riskine karşı anestezi teknikleri için kuvvetli ilaçlar kullanımını gerektirir. Doktor bazı durumlar içerisinde hastanın öncelikle antibiyotik tedavisi uygulamasının tavsiye eder. Şişlik ve ağrı durumu azaldıktan sonra ise kanal tedavisine geçilir.

Tedavi süresi içerisinde dişin kökü içerisindeki kanal sayısı baz alınarak değişkenlik gösterecektir. Azı dişleri ortalama olarak 1 saatlik işlem oluştururken tek köklü dişler üzerinde tedavi daha kısa sürelidir. Eğer diş üzerinde herhangi bir iltihap bulunmuyor ise işlem tek seanslık bir süreçtir.

Süreç içerisinde genellikle ağrı oluşması söz konusudur. Tedavi sürecinde diş üzerinde çiğneme gibi durumlar gerçekleştiği takdirde ilk zamanlar içerisinde hassasiyet oluşumu görülebilir ancak bu azalma gösterecektir. Fakat iltihaplı diş bulunuyor ise seans sonrası ağrı riskine karşı ağrı kesici ilaç kullanılabilir.

Kanal tedavisi doğru bir şekilde yapıldığı takdirde uzun süre kullanım imkanı sunar ve herhangi problem oluşturmaz. Ağızda bulunan diğer dişlerden farkı bulunmamaktadır. Fakat dişler kanal tedavisi süreci ne kadar düzenli bir şekilde bakımı yapılmalı ve kontrol edilmelidir.

destek1