İltihaplı Dişe Kanal Tedavisi Yapılır Mı ?

İltihaplı Dişe Kanal Tedavisi Yapılır mı ?

Günümüzde birçok hasta dişte oluşan iltihap probleminden şikayetçi olmaktadır. İltihaplı dişe kanal tedavisi yapılır mı ? sorusunun cevabını ararlar. İltihap genellikle hastaların dişinde meydana gelen büyük oranlarda oluşan çürüklerdir. Bunun sonucunda dişte çeşitli ağrıların meydana gelmesi durumudur. Bu ağrılar, hastalardan hastaya farklılık gösterebilmektedir. Genel itibariyle tüm diş iltihabı yaşayan hastalarda aynı semptomlar görülmektedir. Bu semptomlar çoğunlukla hastalarda zamansız başlayan diş ağrıları, dişte zonklama boyutunda ağrı, sıcak teması ile meydana gelen ağrı ve boyunda oluşan şişlik şeklinde ortaya çıkmaktadır.

Bu şikâyetler ile gelen hastalara ilk olarak röntgen çekme işlemi uygulanmaktadır. Bunun amacı diş çürüğünün boyutu ve önceden yapılan diş işlemleri görmektir. İltihaplı dişe kanal tedavisi yapılır mı sorusunun cevabı, genellikle uzman bir hekim tarafından yapılması önerilmektedir. Birçok hastada önceki yıllarda kanal tedavisi uygulandığı halde tekrar diş rahatsızlıkları meydana gelmektedir. Bunun sebebi ise, önceden kök kısmında iltihap bulunan hastalara uygulanan kanal tedavisinin başarılı olamamasıdır. Bu tip durumlarda hastalara, iltihabın giderilmesi ve kanal tedavinin uygun bir şekilde yapılması için antibiyotik ilaçlar tavsiye edilmektedir.

İltihaplı Diş Tedavisi

Dişte oluşan iltihap giderilmeden kanal tedavisi yapılması tavsiye edilmemektedir. Ancak acil bir durum meydana gelmiş ise iltihaplı dişe kanal tedavisi uygulaması yapılmaktadır. Mutlaka uzman doktorların gözetiminde ilaç kullanımından sonra tedavinin devam etmesi amaçlanmaktadır. Antibiyotik ilaçların kullanımının ardından dişte oluşan iltihaplanmanın kuruduğu gözlemlenmiştir. Böylelikle iltihaplı olan böyle temizlendiği için kanal tedavisi’ne rahatlıkla başlanmaktadır.

İltihaplı Dişe Kanal Tedavisi Yapılır Mı ?

İltihaplı Diş Tedavisi Nasıl Yapılmalıdır ?

Bazı hastalarda sorunsuz bir şekilde kanal tedavisi yapılırken, bazı hastalarda 1-2 seans arasında tedavinin yapılması uygun görülmektedir. Bu tedavi sırasında hekim her bir seansta hastaların röntgen filmlerine bakarak tedavinin aşamalarını mutlaka titizlikle kontrol etmelidir. Ayrıca tedavisi tamamlanan hastalarda, kanal tedavinin durumunu ve tedavide herhangi bir problem olup olmadığını anlamak için hastalara tekrar röntgen filmi çekinilmesi uygun görülmüştür. Kanal tedavisi günümüzde birçok hekim tarafından hastalara uygulanmakta ve tavsiye edilmektedir. Hastaların kendi dişlerinin sağlığı için iltihaplı dişlere kanal tedavisi uygulanarak dişlerde meydana gelen rahatsızlıkları gidermek mümkündür.

Klinik +1 Sosyal Medya Adreslerimiz