İmplant

Videoyu oynat

Günümüz dünyasında teknoloji hızla ilerlemekte, bu kapsamda diş tedavisinde de önemli gelişmelerden biri de implant tedavisidir. Son yıllarda çok yaygın olan diş tedavilerinden biri olan söz konusu uygulama, eksik dişlerin yerine yeni bir diş yerleştirilmesidir.
Süt dişlerden sonra çıkan ana dişlerin yerine yeni dişin çıkması mümkün değildir. Bu eksiklik yemek yerken çeşitli sorunlar yaratmaktadır. Eksikliğin kaplama, köprü gibi uygulamalar ile kaplanması mümkün iken son yıllarda implant tedavisi çok daha modern şartlarda bu eksikliğin giderilmesini sağlar.
Tedavi esnasında çene kemiğine ulaşılarak bu kemiğe vida yardımıyla diş protezi yerleştirilir. Buradaki e büyük avantaj, yan dişlerin bundan zarar görmemesidir. Yani komşu dişler, bu uygulama yüzünden kesilmek zorunda kalınmaz. İmplant, doğal diş görevi görerek rahatlıkla yiyip içmenizi sağlar.

İmplant Kimlere Uygulanır ?

Bahse konu tedavi yöntemi 18 yaşın üzerinde olan ve yüz gelişimi tamamlanmış bireylere uygulanır. Tedaviden önce gerekli muayene ve röntgen çekimleri yapılarak çene yapısının tedaviye uygun olup olmadığı kontrol edilir. Şeker hastaları, bu uygulamayı yaptıracaksa şeker hastalığının kontrol altına alınmış olması gerekir. Kan sulandırıcı ilaç kullanılıyorsa tedaviden önce ilacın kesilmesi gerekir. Kemik erimesi sorunu olanlara bu tedavi uygulanmaz.

İmplant Tedavisinin Yapılışı

Tedaviden önce hastaya hafif miktarda sedasyon verilir. İşleme başlanmadan önce çene kemiği ve komşu dişlerin ölçüleri alınır. Tedavi için iki seçenek vardır. İlkinde implant yerleştirildikten sonra geçici bir başlık takılır. İki aşamalı tedavi uygulanacaksa implant takıldıktan sonra üzeri diş eti ile kaplanarak iyileşmeye bırakılır. Protez başlığın takılması, sonraki bir zamanda gerçekleştirilir. Her iki yöntemde de geçici köprü uygulaması yapılmalıdır. Tedavide iyileşme süreci alt çene için 3 ay iken üst çene için 6 aydır. Dental implantların üzerine yerleştirilen dişler hemen takılabilir.
İmplantlar, titanyum ile yapılmış dişlerdir. Özellikle dar çene kemiğinde dayanıklılığı artırmak gerekir. Bu gibi durumlarda, tedavi esnasında bu dişler kullanılır.
Zirkonyum, diş kaplaması olarak da kullanılan bir malzemedir. Doğal dişe yakın bir parlaklıkta olan malzeme ışı yansıtır. Bu nedenle estetik açıdan çok güzel sonuçlar elde edilebilir. Ağızda metal tadı bırakmayan zirkonyum, zamanla renk değişimine uğramaz. Vücuda da herhangi bir zararı yoktur.

İmplant

İmplant Uygulamasının Avantajları Nelerdir ?

Bahse konu uygulamanın birçok avantajı vardır. Bu avantajlara kısa açıklamalarla değinmekte fayda vardır.
Mükemmel Bir Görünüm
İmplant, ağız boşluğunda normal bir diş hissi yaratır. Kemikle kaynaşacak şekilde tasarlandığı için kalıcılığı yüksektir. Bu uygulama ile mükemmel bir görünüm elde edebilirsiniz.
Akıcı Bir Konuşma
Protez tedavisinde, protezler kayarak bir kısım telaffuz problemlerine neden olabilir. Bu tedavide ise diş, direkt kemiğe kaynayacağı için akıcı şekilde konuşabilirsiniz.
Harika Diş Kökü
İmplantları, bir ağacın köküne benzetebiliriz. Diş kaybedildiğinde oluşan boşluk bu uygulama ile tekrar kök oluşumu kabul edilebilir.
Yemek Yemede Kolaylık
Klasik protez ya da köprü tedavilerinde yemeğin tadını almanız zorlaşır. İmplant, doğal dişleriniz gibi işlev görür, yiyeceklerin tadını kolaylıkla almanızı sağlar.
Özgüven Yaratır
Ağız boşluğunuzda bulunan eksik dişlerinizden dolayı gülmekten çekinebilirsiniz. Söz konusu boşlukların dolması neticesinde doğal gülümsemenizi geri kazanabilirsiniz. Bu da özgüveninizin artmasına sebep olacaktır.
Ağız Sağlığına Etkin Çözüm
Tedavi esansında komşu dişlerin zarar görme durumu olmadığı için doğal olarak formatları da değişmez. Bu sayede ağız sağlığınız uzun yıllar sağlıklı olacaktır.
Dayanıklılık ve Uygunluk
Bu tedavi ile dişlerinizi uzun yıllar, hatta ömür boyu kullanabilirsiniz. Söz konusu tedavide kazanacağınız diş, diğer dişlerinizle % 100 uyum sağlayacaktır.

Bizimle İletişime Geçin

İmplant Hakkında

SIK SORULAN SORULAR

İmplant işlemleri için yeterli kemik miktarı ve yoğunluğu bulunan herkes bu işlemi yaptırabilir ancak öncelikle hastanın sağlığı durumuna dikkat edilmesi gerekecektir. Bu duruma örnek gelecek olunur ise şeker hastalığı bulunan kişilerin dikkat etmesi gerekecektir. Düzenli bir şekilde ilaç kullanımı söz konusu ise doktor kontrolü altında şeker düzeyi kontrol edilerek implant yaptırmak mümkündür.

İmplant işlemi uygulama süresi yapılan implant sayısına ve hastanın çene kemiği durumuna bağlı olacaktır Bir implant için genel olarak 20 dakikalık bir süre gerekecektir. Eğer çok sayıda implant işlem yapılacak ise cerrahi yöntemlerin uygulandığı için bu süreç daha uzun şekilde karşımıza çıkar.

İmplant işlemi yapılırken yeterli düzeyde kemik desteği olduğu sürece implant uygulaması için herhangi cerrahi işlem oluşturulmaz. Yapılan işlemler diş çekimine oranla daha rahat olmaktadır. İşlem sonrası diş üzerinde şişlik ve ağrı olması mümkündür. Ancak başka bir şeyden bahsetmek mümkün değildir.

Ülkemizde birçok fiyat karşılığında farklı marka da implant bulunmaktadır. Implant seçimi esnasında uygulanacak markaya dikkat edilmeli ve iyi araştırılması gerekir. Seçim işlemi gerçekleşecek olan implant daha sonraki yıllar içerisinde gerektiği takdirde kolay bir şekilde ulaşılabilecek bir marka olmalıdır.

MR çekimi gibi işlemler manyetik alanları çektiğinden dolayı mıknatıs özelliğine sahiptir. Ancak implant titanyumdan üretildiği için mıknatıs özelliği sergilemez. Bundan dolayı implant kullanan kişilerin MR çekmesi için hiçbir sıkıntı yoktur. Tomografi çekilmesinde ise herhangi bir önemi bulunmamaktadır. İmplant kullananlar da rahatlıkla tomografi çektirebilir.

destek1