Çocuk Kanal Tedavisi

Çocuklarda diş çürükleri çok derinlere inmesi durumunda çocuk kanal tedavisine ihtiyaç duyulabilir. Yapılan tedavi ile sinir dokusu tamamen dişten uzaklaştırılıp dişin kalan kısmı sağlıklı şekilde kullanılabilir.

Kanal tedavisi yapılırken dişin lokal anestezi ile uyuşturulması gerekebilir. Söz konusu uygulama tek bir seansta tamamlanabileceği gibi dişin durumu göz önünde bulundurularak birkaç hafta boyunca farklı seanslar da uygulanabilir.

Kök ucu açık olan dişlerin de kanal tedavisine ihtiyacı olabilir. Bu dişlerde tedavi süreci daha uzun bir zaman alabilir. Bu durumda kök ucu kapanana kadar kanallara özel dolgu maddesi uygulanır. Bunun yanında dişe belli zaman aralıklarında pansuman yapılır.

Kök kısmına ulaşmak için dişin üst kısmında bir giriş yolu oluşturulur. Yol açıldıktan sonra hassas aletler yardımıyla kökün iç kısmı temizlenir.
Kanal kısmının enfekte dokularının temizlenmesi esnasında bir kısım ilaç takviyesi yapılabilir. Kök dolgusu ile kanallar tıkanır ve sonrasında dişe daimi dolgu yapılır.
Kanal tedavisi uygulanmazsa çürük kısım diş köküne çok fazla zarar vererek apse oluşmasına neden olur. Bu da beraberinde ağrı getirecektir.

Çocuk Kanal Tedavisi Uygulaması

Kanal tedavisi dişin çekilmeden önceki son şanstır. Tedavinin yüksek oranda başarıya ulaşması söz konusudur. Buna rağmen tedavinin kesin başarılı olacağı garanti edilemez. Aşağıdaki nedenlerden dolayı tedavide beklenen fayda sağlanamayabilir.

• Hastanın ağız bakımının iyi seviyede olmaması,
  • Hasta tarafından tedaviye düzenli şekilde gelinmemesi,
  • Tedavinin uzun bir sürece yayılması,
  • Hasta tarafından yoğun şekilde şikâyet edilmesi durumlarında tedavide beklenen başarı sağlanamaz.

Bazı durumlarda kanal tedavisinin tekrardan yapılması, tedavi edilen dişin çekilmesi gibi durumlarda yer tutucu uygulaması yapılması gerekebilir. Tedavi esnasında kullanılan aletler çok hassastır. Tedavi esnasında aletlerin kırılması durumunda tedavinin başarısız olması durumu ortaya çıkabilir. Diş kanalının ortaya çıkarılması esnasında dişi kök ve gövde kısmına zarar verilmemesi gerekir.
Kanal tedavisinden sonraki birkaç gün ağrı ve benzer rahatsızlıklar söz konusu olabilir. Bu ağrılar birkaç gün sürebilir. Sonrasında ağrı ve sızılar geçecektir. Seans boyunca ağız açıklığının azalması ya da enfeksiyon söz konusu olabilir.

Çocuk Kanal Tedavisi Komplikasyonları

Tedavide seanslar arasında dişe geçici dolgu uygulaması yapılabilir. Geçici dolgu, daimi dolguya nazaran daha yumuşak olacağı için sert yiyeceklerden uzak durmaya özen göstermek gerekir. Geçici dolgunun düşmesi ya da kırılması gibi olumsuzluklarda derhal doktora başvurmak gerekir. Hasta, belirlenen aralıkta doktor kontrolüne gelmelidir.
Sıkça Sorulan Sorular

Çocuk kanal tedavisi ile ilgili ailelerin kafasında birçok soru işareti olabilir. Bu kapsamda genel olarak sorulan ve merak edilen sorular şunlardır.

cocuk kanal tedavi 1

Kanal tedavisinde daimi dişe zarar verilir mi?

Kanal tedavisinde çocuğun daimi dişine zarar gelmesi söz konusu değildir. Tedavi esnasında kullanılan malzemeler doku dostu ve kemik yapısındaki minerallerdir. Çocuklara yönelik yapılan kanal tedavisinde amaç, kanalın temizlenerek alttaki diş oluşumuna zarar vermemeye çalışmaktır.

Süt dişlerine yapılan kanal tedavisi kalıcı mıdır?

Süt dişlerine yapılan kanal tedavisinde dişin değişim sürecine olumsuz bir etki söz konusu değildir. Süt dişin düşme zamanı geldiğinde herhangi bir müdahaleye ihtiyaç duyulmaz.

Çocuklarda daimi dişlere yapılan kanal tedavisi kalıcı mıdır?

Kanal tedavisi yapılacak olan dişte köklerin gelişiminin tam olarak tamamlanması gerekir. eğer kök gelişimi tamamlanmadıysa apeksifikasyon adı verilen bir prosedür uygulanması gerekir. Bu prosedürde kök gelişimi tamamlanana kadar düzenli pansuman seansları düzenlenmelidir. Kök gelişimi tam olarak gerçekleştikten sonra kanala daimi dolgu yapılmalıdır. Çocukta devam eden sürekli büyüme sürecinde bu dişin özellikle takip edilmesi gerekir.

destek1

ARTIBİR AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI POLİKLİNİK HİZMETLERİ LİMİTED ŞİRKETİ KLİNİK +1 2021 – Tüm hakları saklıdır!