Çocuk Amputasyon Tedavisi

cocuk amputasyon tedavisi 2

Çocuk ampütasyon tedavisi, süt dişlerinin fonksiyonunu devam ettirmesi için uygulanan bir tedavi yöntemidir. Süt dişlerindeki çürükler, diş etlerindeki damar ve sinirlere ulaştığı zaman söz konusu tedavi uygulanmalıdır. Bu tedavi ile çürüğe yol açan bakterinin uzaklaştırılması sağlanır. Son dönemde ileri teknoloji yöntemleri ile ve yaygın olarak uygulanan tedaviden son derece sağlıklı sonuçlar elde edilmiştir.

Çocuklar, genel anlamda diş bakımına dikkat etmediği, şeker ve çikolata gibi yiyeceklere düşkün olduğu için diş çürümesi daha sık görünen bir olaydır. Süt dişlerin kalıcı dişlere nazaran daha hassas olduğu düşünüldüğünde çürüklerin sinirlere ulaşması çok daha kolay gerçekleşir. Diş dokusunun canlılığını kaybetmesi durumunda dişte şiddetli ağrı ve şişliklerin oluşması da muhtemeldir. Bu gibi durumlarda yetişkinlerde kanal tedavisi uygulanır. Çocuklarda ise bu uygulama ampütasyon olarak bilinir.

Çocuk Amputasyon Tedavisinin Uygulanışı

Yukarıda ampütasyon tedavisinin ne olduğunu anlattık. Peki, ampütasyon tedavisi nasıl yapılır? Söz konusu tedavi genellikle süt azı dişleri ve 6 yaş dişi olarak adlandırılan büyük azı dişler için uygulanır. Süt dişleri için uygulanan ampütasyon tedavisi çürük doku ve bundan etkilenen damar ve sinirlerin yok edilmesine yönelik uygulanan bir tedavi yöntemidir. Tedavi esnasında dişin canlılığını korumak için fonksiyon artırmaya yönelik tedavi uygulanması çok önemlidir.

Çocuk ampütasyon tedavisi nasıl uygulanır sorusuna dönecek olursak öncelikle dişe lokal anestezi uygulandığını belirtmek gerekir. Diş, uyuşturulduğu için herhangi bir ağrı ya da sızı hissedilmesi söz konusu değildir.

Tedavinin uygulanması esnasında dişin görünen yüzeyindeki tüm çürük ve zarar gören sinir dokusunun temizlenmesi gerekir. Dişin kök kısmında yer alan sinir ve damarlara yönelik herhangi bir işlem yapılmaz. Dişin iç kısmına ilaç enjekte edilerek diş normal dolgu gibi doldurulur. Ampütasyon tedavi uygulaması, normal dişler ve süt dişler için olmak üzere iki farklı şekilde uygulanır.

Yapılan muayene neticesinde enfeksiyonun çok fazla ilerlediğine karar verildiyse bu durumda süt dişin çekilmesine karar verilebilir. Oluşan boşluğa bu durumda yer tutucu yapılması gerekir.

Amputasyon Tedavisinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Çocuk amputasyon tedavisine başlanmadan önce çürüğün hangi seviyede ilerlediğinin tespit edilmesi gerekir. Eğer dişlerin çekilmesi söz konusu ise diş röntgeninin çekilmesi gerekir. Alttan gelen daimi diş üstteki çürümüş olan süt dişten ne kadar etkilenmiş? Bunun ayrıntılı bir muayene ile tespit edilmesi gerekir. Süt dişi kökü, daimi dişi çok fazla etkiliyorsa buna göre tedavi takvimi belirlenmelidir.

Süt dişi ampütasyon tedavisi ya da dişin çekilmesi durumunda oluşan boşluğa yer tutucu uygulaması yapılmazsa yan taraftaki dişler boşluğu doğru yönelecektir. Bu da dişlerde şekil bozukluğuna neden olacaktır. Bu da alttan gelen dişin yerinin yan dişler tarafından işgal edilmesi demektir. Oluşan ortodontik sorunların nedeni de budur. Gerek süt, gerekse de daimi dişlerin sağlıklı şekilde gelişmesi için mutlaka ampütasyon tedavisi uygulanmalıdır.

Çocuk Amputasyon Tedavisinin Avantajları

• Bahse konu tedavi yöntemi ile birçok avantaj sağlanabilir. Söz konusu avantajları aşağıda bulabilirsiniz.
  • Dişin tedavi ile kurtarılması sağlanabilir.
  • Dişin çekilmesine karar veriliyorsa yer tutucu uygulaması ile daha ileriki safhalarda oluşabilecek sorunların önüne geçilmiş olur.
  • Süt ya da daimi dişlerde oluşabilecek ağrının önüne geçilebilir.
  • Yapılan uygulamadan 2 saat sonra rahat bir şekilde yiyip içilebilir.
  • Lokal anestezi ile tedavi uygulandığı için çocuğun huzursuz olması ya da ağrı hissetmesini gerektirecek bir durum söz konusu değildir.
  • Tedavinin maliyeti son derece cazip fiyatlı olup, ailelere külfet oluşturmaz.
destek1

ARTIBİR AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI POLİKLİNİK HİZMETLERİ LİMİTED ŞİRKETİ KLİNİK +1 2021 – Tüm hakları saklıdır!